Mishpatip_MainPic משפטיפ
Mishpatip_MainPic משפטיפ
פנייה לייעוץ אישי



    ניתוח פסק דין ברשלנות רפואית – ניתוחים פלסטיים

    ניתוח פסק דין ברשלנות רפואית – ניתוחים פלסטיים

    תוכן עניינים

    רשלנות רפואית – ניתוח קוסמטי – ניתוח פסק דין

    האם ניתוח אסתטי לקוי מוביל לנכות נפשית בגינה ניתן לקבל פיצוי? האם ניתן לקבל פיצוי בין ניתוח קוסמטי בגין חוסר סיפוק מהניתוח הקוסמטי?

    פסק דין ברשלנות רפואית – הקדמה

    כיום, טיפולים וניתוחים אסתטיים שונים נהפכו לחלק משגרת חיינו ובסביבתנו. ניתוחים כירורגיים קוסמטיים הינם ניתוחים בהם המנתחים מבצעים מגוון של שינויים חזותיים לבקשתם של המטופלים.

     

    להלן דוגמאות לניתוחים הפלסטיים השכיחים ביותר: שאיבת שומן, מתיחת בטן, ניתוחי אף, הקטנה או הגדלת שדיים, עיבוי שפתיים. כמובן שאין גבול לניתוחים הפלסטיים המוצעים כיום, כמעט כל דבר אותו מבקש המטופל ניתן לבצע בניתוח קוסמטי.

    תחום הניתוחים הפלסטיים טומן בחובו סיכונים רבים. זאת מכיוון שמדובר בניתוח, וכמו בכל ניתוח, גם לניתוח קוסמטי יש סיכונים רבים. היום, עקב ריבוי הטיפולים הקוסמטיים ישנם יותר מקרים של תביעות בגין רשלנות רפואית נגד רופאים ומרכזים רפואיים.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      רשלנות בניתוח קוסמטי- פסק דין

      בפסק דין רשלנות רפואית: ת"א (י-ם) 14901/01 , נידונה תביעת רשלנות רפואית  בגין הניתוחים הקוסמטיים אותם עברה התובעת ע"י רופא שמומחיותו היא בכירורגיה פלסטית.

      התובעת ביקשה לערוך ניתוח להגדלת שדיה. היא עברה אצל המנתח ארבעה ניתוחים במשך כארבע שנים, ובעת הגשת התביעה היא נזקקה לניתוח חמישי על מנת לתקן את תוצאות הניתוחים הקודמים. ביהמ"ש הכריע לטובת הנתבעת ופסק לה פיצויים בסך של 385,000 ש"ח בתוספת שכר טרחת עורך דין.

      הלך העניינים בפסק הדין

      התובעת פנתה מיוזמתה למנתח וביקשה לערוך ניתוח להגדלת שדיה. לאחר הניתוח הראשון בו הוכנסו שתלים לגופה, נזקקה התובעת לניתוח מתקן.

      לאחר מכן, חזרה התובעת את הנתבע וטענה כי אינה מרוצה מגודל שדיה והיא מבקשת להגדילם עוד יותר. תחילה סירב הנתבע לעשות ניתוח נוסף אולם לאחר דין ודברים ותחנונים מצד התובעת, התרצה וביצע ניתוח שלישי בו החליף את השתלים לגדולים יותר. כעבור מספר חודשים עברה התובעת ניתוח רביעי מתקן.

      לטענת המומחה מטעמה, תוצאות הניתוחי השלישי והרביעי כושלות. השדיים לאחר הניתוחים היו מכוערים, בלתי סימטריים ומצולקים.

      האם הרופא אשם בתוצאות הניתוח למרות חתימתה על טופס הסכמה?

      הנתבע העיד כי לא אחת קורה שיש צורך בניתוח מתקן וזאת עקב היווצרות "קופסית" בתוך השד עקב הניתוח, דבר שגורם לאסימטריה.

      הנתבע טען כי הסביר לתובעת סיכון זה כפי שהסביר לכל מטופלותיו בעבר על כל הסיכונים עקב הניתוח לרבות קיומה של צלקת, וסיכונים נוספים אפשריים כמו כאב, חוסר תחושה בפטמות, אפשרות לדימום, זיהום, התקשות ואסימטריה.

      יחד עם זאת, בטופסי ההסכמה לביצוע הניתוח הראשון, לא מופיע בכתב הסיכון אפשרות שיהיה צורך בניתוח מתקן נוסף עקב היווצרות אותה "קופסית", חרף העובדה שמדובר בסיכון נפוץ.

      בית המשפט קבע, כי היה על הנתבע לכלול בטופס ההסכמה האמור את הסיכונים האפשריים שהם ברמת הסתברות גבוהה.

      האם די בהסברו בעל פה של הרופא אודות הסיכונים הכרוכים בניתוח על מנת לפתור אותו מאשמת הרשלנות הרפואית?

      הנתבע העיד שהוא הסביר לתובעת לאחר הניתוח הראשון כי אינו ממליץ על ניתוח נוסף עקב גודל גופה ונפח בית החזה הקטן, אולם התובעת התעקשה עד שהנתבע נעתר לתחנוניה ונאות לבצע את הניתוח השלישי, הגדלת החזה כאמור.

      לאחר ניתוח זה, שבעקבותיו נזדקקה הנתבעת לניתוח הרביעי, היה נראה כי השתלים גדולים מידי למידות גופה של התובעת ועקב כך נוצרו בעיות אסטטיות קשות לנתבעת.

      סיכונים אלה שהתממשו לא היו חלק מהבעיות שרשם הנתבע בטופס ההסכמה לניתוח השלישי, אלא בעיות אחרות, הנראות חמורות יותר, ומהוות פגיעה אסטטית קשה.

      פסיקת בית המשפט

      בית המשפט פסק כי רופא סביר בנסיבות העניין היה נמנע מלבצע את הניתוח השלישי, עקב הסיכון הטמון בו, והסיכוי שיכשל. מכיוון שהנתבע לא עשה כן, הוא התרשל במילוי חובותיו כרופא סביר כלפי התובעת, הרי שהוא עצמו צפה אפשרות להתרחשות הנזק שקרה בדיעבד.

      הרופא הנתבע, היה ער למצבה הנפשי של התובעת הקשור למראה שדיה, ולכן היה אמור לצפות כי פגיעה אסטטית כמו שארעה, תביא לא רק לנזק אסטטי אלא גם לאפשרות סבירה של פגיעה נפשית לה טענה התובעת.

      בית המשפט חייב את הנתבע לשלם לתובעת פיצויים בסך של 385,000 ש"ח בתוספת שכר טרחת עורך דין בסך של 77 אלף שקל.

      * צריך ייעוץ משפטי ברשלנות רפואית? עורכי הדין משיבים בהתנדבות בפורום משפטי: פורום רשלנות רפואית

      לסיכום

      לאור העובדה כי מדובר בטיפולים וניתוחים אסתטיים המבוצעים מתוך בחירה ואינם חיוניים כלל מהבחינה הרפואית, על הרופאים על אחת כמה וכמה לספק הסבר ומידע מפורטים ביותר על מנת שבידי המטופל יהיו כל הנתונים הנדרשים לו לקבל החלטה שקולה האם הוא מעוניין בטיפול המוצע.

      כמו כן לפי פסק הדין הנ"ל, מעבר לכך שעל הרופא לספק למטופלים את כל המידע, עליו גם להשתמש בשיקול הדעת שלו ולא לבצע ניתוחים אשר הוא מודע לסיכונים הטמונים בהם.

      *אין בדברים המופיעים לעיל ובשאר התוכן באתר משפטיפ – Mishpatip כדי להחליף ייעוץ משפטי או חוות דעת משפטית. העושה שימוש בתוכן האתר, עושה זאת באחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-8053464 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף