Mishpatip_MainPic משפטיפ
Mishpatip_MainPic משפטיפ
פנייה לייעוץ אישי



    כללים לבחירת משרד עורכי דין המתאים לייצוג עמותה

    בחירת משרד עורכי דין לצורך ייצוג עמותה הוא שלב חשוב בהתנהלות המשפטית של גופים מן הסוג הזה. במאמר הבא נסביר כיצד פועלות עמותות ומה הוא התפקיד של עורכי הדין.

    כללים לבחירת משרד עורכי דין המתאים לייצוג עמותה

    על מנת לבחור משרד עורכי דין מומלץ אשר מתאים לייצג עמותה יש להבין כיצד מגדיר החוק מוסד מן הסוג הזה.

    תוכן עניינים

    באופן כללי ,עמותה היא כל התאגדות של אזרחים הפועלים למען השגת מטרה מסוימת .

    המטרה יכולה להיות חברתית, פוליטית, קהילתית ועוד. חלק מהעמותות פועלות למען קידום זכויות של קבוצה מסוימת באוכלוסיה, לעומת עמותות הפועלות למען קידום כללים וחוקים.

    מבחינת הגבלות, כל עמותה חייבת להיות רשומה בפנקס של רשם העמותות. המשמעות היא מעקב ופיקוח של רשויות המדינה אחר רישום עמותות חדשות מכל סוג. פנקס רשם העמותות כפוף למשרד המשפטים, ולכן כל פעולה של עמותה צריכה להיות מוסדרת בחוק העמותות.

    הקשר הישיר בין עמותות לבין עורכי דין בישראל נובע מתוך הצורך לארגן עמותה, לעזור לעמותה להתמודד עם גורמים פרטיים או ציבוריים ולענות על סוגיות משפטיות מורכבות.

    המעמד המיוחד של עמותות רק מוכיח כי בחירת משרד עורכי דין המכיר את התחום ויודע כיצד להתמודד איתו הוא תנאי להצלחת העבודה הרצופה של העמותה לאורך זמן.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      דגשים בעת חיפוש אחר משרד עורכי דין לייצוג עמותה

      בעת בחירת משרד עורכי דין לייצוג עמותה יש לשים את הדגש על הפעולות אותן עתיד המשרד לבצע.

      במילים אחרות, מספרם הגדול של עורכי דין בישראל אינו מעיד בהכרח על מידת ההתאמה שלהם לייצוג עמותות. עורכי דין בישראל יכולים לפעול כחלק ממשרד, באופן עצמאי או תחת מחלקות משפטיות בתאגידים ולנהל דין ודברים מול עמותות מכל הסוגים. בעלי עמותות העומדים בפני בחירת משרד עורכי דין צריכים להגדיר ראשית את המטרות שלהם, ורק לאחר מכן לפנות אל אנשי מקצוע אשר ייתנו לכך מענה.

      שירותים נפוצים אותם מספקים משרדי עורכי דין לעמותות בישראל

      משרד עורכי דין עשוי לתת לעמותות את אחד מבין השירותים הבאים:

      • ייעוץ וליווי משפטי -הנוכחות של עורך דין המתמחה בדיני עמותות חשובה הרבה לפני הקמת העמותה בפועל. עורך הדין יכול לייעץ לעמותה בהגשת הבקשה לרישום בפנקס העמותות ועשוי להיות כלי חשוב בליווי המשפטי שתקבל העמותה במהלך עבודתה השוטפת. דוגמאות – עורך דין אלעד מן, היועץ המשפטי של עמותת התמנון, עורך דין שגיב לוי, היועץ המשפטי של עמותת תנו לחיות לחיות, עו"ד אלי לוטן היועץ המשפטי של עמותת אסף ועוד.
      • הבחנה בין מלכ"רים, עסקים, שותפויות או חברויות – עמותות יכולות להתגבש על בסיס מבנה ניהולי שונה. עורך הדין המייצג עמותה צריך להבחין בין כל אחת משיטות הניהול ולהמליץ למעסיקיו על הדרך המתאימה למטרת העמותה.
      • עריכת פרוטוקולים ומסמכים משפטיים – החוק מציין באופן מפורט את דרכי ההתנהלות הרצויות של עמותות בישראל. משרד עורכי דין המייצג עמותה מגבש עבורה את הפרוטוקולים הרשמיים מהישיבות, מציג אותם לבית המשפט ומשתמש בהם לצורך העלאת דרישות. בנוסף, משרד עורכי דין המייצג עמותה צריך להיות בקיא בכל המסמכים המשפטיים הרלוונטיים.

      בניגוד אל חברות רגילות הפועלות לצורך השגת רווחים, עמותות כפופות להגבלות מסוימות אשר יכולות לעמוד לרעתן במידה והמסמכים הנכונים אינם מוגשים.

      חפשו משרד המזדהה עם העקרונות של העמותה

      אין ספק כי ניסיון ממוקד בייצוג וייעוץ משפטי לעמותות עשוי להבטיח את זכויות העמותה ולקרב את המטרה שלשמה היא פועלת.

      יחד עם זאת, יש לזכור כי בחירת משרד עורכי דין היא פעולה מורכבת וחשובה. כדאי להתייעץ עם מספר משרדים לפני שמקבלים את ההחלטה ולבקש המלצות מעמותות אחרות.

      משרדי עורכי דין רבים עוסקים במגוון של תחומים הקשורים למשפט המנהלי והאזרחי, ולכן עמותה צריכה למצוא את אנשי המקצוע אשר להם ידע עשיר. רק משרד אשר מזדהה עם העקרונות ועם המטרות של העמותה מתאים לייצג אותה ומבטיח התנהלות ראויה.

      *אין בדברים המופיעים לעיל ובשאר התוכן באתר משפטיפ – Mishpatip כדי להחליף ייעוץ משפטי או חוות דעת משפטית. העושה שימוש בתוכן האתר, עושה זאת באחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-8053464 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף