Mishpatip_MainPic משפטיפ
Mishpatip_MainPic משפטיפ
פנייה לייעוץ אישי



    ניתוחי הגדלת חזה ורשלנות רפואית

    ניתוח הגדלת חזה מלווה במספר סיכונים נפוצים. תופעת הלוואי העיקרית נקראת התכווצות קופסית ובה השד מתקשח כתוצאה מכניסת גוף זר והיווצרות מעטפת סביב השתל. שימוש בחומרים משופרים עשוי לצמצם את הסיכוי להתכווצות קופסית ולכן בשנים האחרונות נרשמו פחות מקרים מן הסוג הזה.

    ניתוחי הגדלת חזה ורשלנות רפואית

    בנוסף, כמו כל ניתוח פלסטי אחר גם בניתוחי הגדלת חזה קיים סיכוי מסוים לדימומים, זיהומים ושינוי בתחושה. לעומת זאת, פגיעות נפשיות מתעוררות במקרים של ניתוח כושל, פערים בין הציפיות למציאות וכדומה.

    תוכן עניינים

    רשלנות רפואית – עיקרון ההסכמה מדעת

    לא כל הסיכונים והסיבוכים איתם מתמודדות נשים לאחר ניתוחי הגדלת חזה הם תוצאה של רשלנות רפואית.

    העיקרון המנחה את בתי המשפט בפסיקות לגבי ניתוחים פלסטיים בכלל וניתוחי הגדלת חזה בפרט הוא ההסכמה מדעת. בית המשפט שואל ובודק האם הרופא העביר למטופלת את כל המידע הדרוש לצורך גיבוש ההחלטה.

    על הרופא לספר למטופלת על סיכויי ההצלחה, על הסיכונים, על טיפולים אלטרנטיביים ועל אופיו של התהליך. יתרה על כך, החוק קובע כי במידת האפשר חלה על הרופא חובה להראות למטופלת הדמיה של תוצאות הניתוח.

    מי רשאי לבצע ניתוח חזה?

    מלבד חובת ההסכמה מדעת, גם ניתוח חזה שבוצע על ידי רופא שאינו מומחה בכירורגיה פלסטית לא תמיד מהווה עילה לתביעת רשלנות רפואית.

    הרישיון לעסוק ברפואה כירורגית-פלסטית מונפק על ידי משרד הבריאות למי שהתמחה בתחום במשך שש שנים בתום לימודי רפואה כלליים.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      במקביל, בתקנות פקודת הרופאים ישנה פרצה המאפשרת לכל רופא האוחז ברישיון כירורגיה פלסטית לבצע ניתוחי חזה גם אם לא התמחה באופן ספציפי בדיספלינה הרפואית הזו.

      יסודות של רשלנות רפואית

      על מנת לקבוע רשלנות רפואית בניתוחי חזה יש להוכיח שלושה יסודות. היסוד הראשון הוא הפרת חובת הזהירות המושגית והקונקרטית, היסוד השני הוא השאלה האם הרופא הפר את החובה המוטלת עליו והיסוד השלישי הוא הוכחת נזק.

      בהינתן היסודות הללו ניתן להגיש תביעת רשלנות נגד הרופא והמוסד המטפל. חשוב להתייעץ עם עורך דין רשלנות רפואית לפני שעושים זאת ולהכיר פסקי דין תקדימיים על מנת למנוע עוגמת נפש.

      *אין בדברים המופיעים לעיל ובשאר התוכן באתר משפטיפ – Mishpatip כדי להחליף ייעוץ משפטי או חוות דעת משפטית. העושה שימוש בתוכן האתר, עושה זאת באחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-8053464 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף