Mishpatip_MainPic משפטיפ
Mishpatip_MainPic משפטיפ
פנייה לייעוץ אישי



    עורכי דין בפייסבוק – יש או אין?

    הרשת החברתית, פייסבוק, נולדה לפני זמן לא רב, אך כבר בשלב זה, הפכה לזירה חברתית ועסקית אדירה. מלבד הקשרים הבינאישיים הנוצרים בה, יותר ויותר בעלי עסקים מבינים כי נוכחות בפייסבוק, היא זו אשר תביא להם את ההצלחה לה הם מייחלים.

    עורכי דין בפייסבוק – יש או אין?

    פרסום וקידום, גיוס לקוחות חדשים ושיתופי פעולה, הם רק חלק מהפעילויות המתרחשות כיום בפייסבוק ועולה השאלה, מה בדבר עורכי דין בישראל?

    תוכן עניינים

    לציבור עורכי הדין אין נוכחות אמיתית בפייסבוק. ניתן למצוא מעט מאוד עורכי דין אשר הצטרפו לרשת החברתית ומרביתם, אינם משתמשים בפייסבוק ככלי עסקי.

    מהי הסיבה למצב זה? האם עורכי הדין בארץ, אינם ערים לפוטנציאל המקצועי של הפייסבוק? אולי כללי הפרסומת הם אלו המונעים נוכחות ערה ברשת החברתית? מה אתם חושבים?

    עורכי דין בישראל – מכירים את הפייסבוק?!

    הצלחתו המסחררת של הפייסבוק, הפתיעה את העולם כולו. מה שהתחיל כרשת חברתית פשוטה, תפס במהרה את מרכז הבמה, כך שחלק ניכר מן הקשרים הבינאישיים כיום, בכל העולם, נוצרים בפייסבוק.

    הפוטנציאל העסקי הטמון בפייסבוק, התגלה גם הוא, כאשר חברות גדולות, לצד בעלי עסקים קטנים, מצטרפים לרשת ומקבלים חשיפה בסדרי גודל שלא הכירו עד כה.

    עורכי דין בישראל נותרו, כך נדמה, מחוץ למעגל הזה ונשאלת השאלה, מדוע?

    בישראל, פועלים עורכי דין רבים וההצפה המקצוע, גדולה מאי פעם. רמת השכר של עורכי הדין ירדה, התחרות בעיצומה וכל משרד עורכי דין, בין אם צעיר ובין אם וותיק, נאבק לגיוסם של לקוחות חדשים למשרד.

    כיצד זה ייתכן אפוא, כי עורכי דין בישראל, אינם נמצאים בפייסבוק? למותר לציין כי אין משרד עורּכי דין אשר אינו מכיר את רשת הפייסבוק ואת הפוטנציאל הגלום בה. אם כן, ישנה סיבה אחרת, המרחיקה את עורכי הדין מן הרשת. מהי?

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מה מרחיק עורכי דין מהרשת החברתית?

      ציבור עורכי הדין בישראל, ער היטב להזדמנויות המקצועיות של הפייסבוק. לכל הפחות, ניתן לומר כי חלק גדול מעורכי הדין, מודע לפוטנציאל שבו.

      אם כן, מדוע נמנע משרד עורכי דין להצטרף אל הפייסבוק ולהשתמש בו כאמצעי קידום מקצועי? התשובה לשאלה זו היא כללי הפרסומת.

      עורכי דין כפופים לכללי אתיקה בעבודתם. בין אלו, נמצאים גם כללי הפרסומת, אשר אינם מותאמים לעידן האינטרנטי בו אנו חיים.

      כאשר משרד עורכי דין מפרסם שלא בהתאם לכללים, הרי זוהי עבירה אתית ועורכי הדין עלולים לעמוד לדין משמעתי.

      ישנם עורכי דין אשר מעדיפים להימנע בכלל מכניסה אל הפייסבוק, מתוך חשש לביצוע עבירה אתית. אחרים, אשר כבר הקימו עמוד בפייסבוק, אינם מנצלים את הפוטנציאל של אמצעי זה, מתוך אותו חשש ממש.

      אם כן, המסקנה היא כי יש לעדכן את כללי הפרסום, כך שעורכי דין יוכלו ליהנות מן היתרונות הרבים של פרסום בפייסבוק, הכול, כמובן, תוך שמירה על כבוד המקצוע.

      פרסום בפייסבוק – מותר?

      המציאות כיום היא כי ישנה נוכחות דלה מאוד של עורכי דין בפייסבוק. ככל הנראה, הסיבה המרכזית לכך היא חשש מפני הפרת כללי הפרסומת, החלים על עורכי דין בישראל.

      חלק חשוב מן המצע של נבחרי הלשכה החדשים, עסק ברפורמה הנחוצה מאוד של כללי הפרסום האינטרנטי. על כן, העתיד צופן בחובו שינוי משמעותי לטובה בעניין זה.

      עם זאת, חשוב לדעת כי גם במבנה הנוכחי של כללי הפרסום, משרד עורכי דין יכול להקים עמוד בפייסבוק. אולם, יש לדעת כיצד לעשות את זה נכון!

      פרסום משרד עורכי דין בפייסבוק, צריך לשמור על כללי הפרסום וכן, למלא את התכלית לשמה הוא הוקם: קידום מקצועי.

      כללי הברזל של פרסום בפייסבוק

      כניסה לעולם הפייסבוק הוא צעד חשוב לכל משרד עורכי דין, המבקש להישאר מעודכן, להתקדם ולהמשיך לגדול ולהצליח. אולם, חשוב מאוד לדעת איזה תוכן להכניס אל עמוד הפייסבוק, ממה להימנע וכיצד לנתב נכון את הפעילות ברשת.

      להלן, מספר כללי ברזל עבור עורכי דין בישראל, לפרסום בפייסבוק:

      1. שמירה על הפן החברתי: ראשית כל, יש להבין כי הפייסבוק הוא רשת חברתית. לפיכך, המידע מקצועי המופיע בעמוד הפייסבוק, לא יהיה הדומיננטי, אלא ישתלב כחלק מסוים בעמוד בלבד.

      2. תכנים: ניתן ואף רצוי להוסיף מידע אישי ולהעלות תמונות. עם זאת, יש להקפיד על צניעות, על מנת שלא ליצור רושם שלילי. רוצים לכתוב על עיסוקכם? הוסיפו מידע על כך במשפט או שניים, לא יותר.

      3. פעילות: חברות בפייסבוק, חושפת עורכי דין בישראל לאנשים רבים ולתכנים מסוגים שונים. חשוב שלא לאשר כל חברות ולא להגיב לכל תוכן המועלה ברשת. כל פעילות בפייסבוק, צריכה להתאים לתדמית ולרושם שאתם מבקשים ליצור.

      נוכחתם של עורכי דין בישראל, בפייסבוק, דלה מאוד. הסיבה המרכזית לכך היא החשש מפני פרסום בניגוד לכללי הפרסומת החלים על עורכי הדין. התאמתם לעידן האינטרנט, היא צעד שעתידה הלשכה לבצע אך עד אז, חשוב לדעת כי ניתן ורצוי להופיע בפייסבוק, אך יש לעשות זאת נכון.

      *אין בדברים המופיעים לעיל ובשאר התוכן באתר משפטיפ – Mishpatip כדי להחליף ייעוץ משפטי או חוות דעת משפטית. העושה שימוש בתוכן האתר, עושה זאת באחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-8053464 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף