Mishpatip_MainPic משפטיפ
Mishpatip_MainPic משפטיפ
פנייה לייעוץ אישי



    מהירות מופרזת – למה בגרמניה מותר?

    מהירות מופרזת – למה בגרמניה מותר?

    תוכן עניינים

    מהירות מופרזת – מבוא

    מהירות מופרזת היא אחת מעבירות התעבורה הפופולאריות בקרב הנהג הישראלי. ההקפדה על על מהירות נמוכה יחסית מול אהבת המהירות של הנהג הישראלי מובילה לריבוי התנגשויות בין המשטרה לנהג הישראלי הממוצע. האם יש להגדיל את רף המהירות המופרזת על מנת להקל עם הנהג הישראלי.

    מדוע בארץ מקפידים על מהירות מופרזת

    1. תרבות נהיגה – למה בגרמניה מותר לנהוג במהירויות שבארץ נחשבות למהירויות מופרזות. האם הסיבות קשורות לתרבות נהיגה, כלומר פראיותו היחסית של הנהג הישראלי היא שתמנע מהמחוקק הישראלי לשחרר קצת את החגורה בכל הקשור לאכיפת מהירות במדינת ישראל.

    2. בעיות תשתית – ואולי הסיבה קשורה יותר לתשתיות, ולרוחב הכבישים, כלומר גודלה של גרמניה מאפשר לה לפתח כבישים בהם ניתן לנהג מרחב תמרון גדול יותר ומרחב נשימה גדול יותר על מנת לשחק עם מהירויות נהיגתו, בעוד שבארץ בשל קוטנה כך גם הכבישים קטנים וצפופים יותר, דבר שמעלה את הסיכון לתאונות דרכים ולכן יהיה זה דבר מסוכן בעליל להעלות את רף המהירות המותרת בארץ ועל כן מהירות מופרזת יכולה לגרור את ה"משתולל" למשפט תעבורה.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מהי עבירה של נהיגה במהירות מופרזת

      1. הגדרה – עבירה של נהיגה במהירות מופרזת הינה העבירה הנפוצה ביותר בין עבירות התעבורה. בהתאם לתקנה 54 לתקנות התעבורה חל איסור על ציבור הנהגים לנהוג במהירות העולה על המהירות הקבועה בתקנות.

      2. קנסות – נהג הנתפס נוהג במהירות העולה על המותר יוזמן למשפט תעבורה ייענש בהתאם לדרגת חומרת העבירה. לדוגמא נהג הנוהג כ 20 קמ"ש מעל המותר בדרך עירונית ישלם קנס של 250 שקלים. לעומת נהג אשר נתפס נוהג במהירות הגדולה ב30 קמ"ש מעל המותר בדרך עירונית שלו יקבע קנס של 750 שקלים. אותו כנ"ל לגבי דרכים בין עירוניות, נהג אשר ייתפס נוהג ב40 קמ"ש מעל המותר ישלם 750 שקלים לעומת נהג אשר ייתפס נוהג כ41 קמ"ש מעל המותר שבכלל יזומן למשפט.

      אמצעים לגילוי נהגים הנוהגים נהיגה מופרזת

      1. מד מהירות לייזר – מכשיר ידני קטן הפועל באמצעות קרן לייזר לרכב המטרה. קרן הלייזר חוזרת אל המקלט שבמכשיר, על מנת לתרגם את נתוניה.

      2. מד מהירות אלקטרוני – מד מהירות מופרזת המבוסס על עירון דופלר. מכשיר זה מוצב בתוך הרכב או על חצובה מחוץ לניידת. ניתן להפעילו באורח ידני ואוטומטי, לפי רצון המשתמש. המכשיר מצלם את כלי הרכב שנסעו במהירות מפורזת.

      3.מצלמות נייחות לאכיפת מהירות מופרזת באופן אוטומטי – המשטרה הציבה לאחרונה מכשירים במקומות שונים כשהם מותקנים על עמודים. מדובר במכשיר המצלם במשך 24 שעות. כל מי שנוהג במהירות מופרזת שמוגדרת בתוך המכשיר- מצטלם. האזרח יקבל את הדוח לידיו כשלושה עד ארבעה שבועות לאחר הצילום.

      שיטת הניקוד

      1. דרך פעולה – כאמור בצד כל דוח שהנהג מקבל מתווספות גם כמה נקודות בהתאם לחומרת העבירה. היה והנהג צובר מספר מסוים של נקודות, הוא יזומן לארבעה שיעורי נהיגה מונעת במקר הטוב ובמקרה הרע רשיונו יישלל לשלושים יום.

      לאחר קבלת הקנס יש להקפיד לברר עם השוטר האם העבירה גוררת אחריה נקודות מכיוון שעניין הניקוד הוא די מעורפל ולא ברור אילו עבירות מעניקות ניקוד ואילו לא. לעיתים גם תקבלו הבטחה שאין על העבירה נקודות מה שיתברר אחר כך כטעות תמימה, או שלמעה השוטר יאמר לכם זאת על מנת שתפסיקו להציק לו.

      2.דרך התחמקות – בכל אופן יש נהגים המשלמים את הדו"ח בתשלום מאוחר כדי לפתור אותם מעונש הניקוד, מכיוון שלמעשה תשלום הדו"ח מהווה כהודאה בעבירה.

      *אין בדברים המופיעים לעיל ובשאר התוכן באתר משפטיפ – Mishpatip כדי להחליף ייעוץ משפטי או חוות דעת משפטית. העושה שימוש בתוכן האתר, עושה זאת באחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-8053464 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף