Mishpatip_MainPic משפטיפ
Mishpatip_MainPic משפטיפ
פנייה לייעוץ אישי



    טיפים והמלצות שכדאי לקבל ממשרד עורך דין מקרקעין

    כמעט כל אדם מבצע במהלך חייו עסקאות במקרקעין. עסקאות בתחום זה סובבות סביב סכומי כסף גדולים וזכויות אחרות. 

    טיפים והמלצות שכדאי לקבל ממשרד עורך דין מקרקעין

    אדם מן השורה אינו מודע לכל הפרטים הקשורים לעסקאות במקרקעין ועלול להפסיד עקב כך הרבה מזכויותיו ומהונו האישי. מאמר זה יפרט המלצות בסיסיות שכדאי לקבל מעורך דין מקרקעין בנוגע לעסקאות נפוצות בקרב הציבור הרחב בתחום זה.

    תוכן עניינים

    כיצד מטפל עורך דין מקרקעין בעסקה למכירת דירה?

    התנהלותו של עורך דין מקרקעין בנוגע למכירת דירה מבוססת על מספר שלבים:

    1. רישום בטאבו – עורך דין מקרקעין יבדוק ראשית שהדירה אכן רשומה בטאבו על שמכם ואין עליה הערות אזהרה שונות.

    2. מידע על דירות אחרות – על עורך דין מקרקעין לברר עם הלקוח שלו על דירות נוספות שבבעלותו כיום, או שהיו בבעלותו בעבר, לצורך חישוב מס השבח. במקרים מסוימים גם דירות של בן/בת הזוג משפיעות על כך ועל כן גם מידע זה רלוונטי לעניין.

    3. עריכת חוזה – עורך דין מקרקעין יערוך למענכם חוזה מכר. חשוב לשכור את שירותיו של עורך דין מקרקעין מנוסה הבקיא בכל הפרטים הנוגעים למכירת דירה על-מנת שתיהנו מהחוזה הטוב ביותר עבורכם.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מה הלקוח יכול לעשות בעסקה למכירת דירה?

      ישנן שלוש פעולות עיקריות שמומלץ לאדם המוכר דירה לבצע:

      1. חיפוש קונה – בררו על האנשים המעוניינים לקנות מכם את הדירה. לא כדאי לעשות עסקים עם כל אחד. כיום ניתן לחפש בקלות מידע על אנשים באינטרנט ואתרים מובילים.

      2. בחירת עורך דין מקרקעין – כאמור, בעסקאות במקרקעין, ובייחוד מכירת דירה, ישנם פרטים משפטיים רבים. כמו כן, ישנם "טריקים" רבים שניתן לבצע כדי לחסוך בחלק מההוצאות הנלוות לעסקת מקרקעין. מובן שרמת הידע בנושא משתנה מעורך דין לעורך דין. לכן חשוב לברר היטב לפני שבוחרים עורך דין בתחום, שאתם אכן פונים לעורך דין מקרקעין בעל ניסיון.

      3. העברת מידע לעורך הדין – אל תסתירו אף מידע מעורך הדין על פרטיכם האישיים, או על הנכסים שברשותכם. הסתרת מידע כזה עלולה להביא לאריכות ההליכים וגרום לכם להפסדים כספיים.

      מה זה תמ"א 38? ומה תפקידו של עורך דין מקרקעין בנושא?

      מטרתו של פרוייקט של תמ"א (ראשי תיבות של: תכנית מתאר ארצית) 38 (מספר התכנית), הוא חיזוק מבנים בישראל לקראת רעידת אדמה אפשרית. תכנית זו חלה על בתים שקיבלו היתר בניה לפני 1980. יש לציין, שהתכנית וולונטרית, כלומר: רק לדיירי בניין המעוניינים בכך.

      מהו, אם כן, תפקידו של עורך דין מקרקעין בנושא? על-מנת שאזרחים יבקשו את יישום התכנית על הבניין שלהם, נקבעו תמריצים רבים בתכנית, כגון הטבות מס שונות. אזרח מן השורה אינו מבין בכל הפרטים וההטבות, ולכן יזדקק לשירותיו של עורך דין מקרקעין אשר מתמחה בנושא.

      כמו כן, לרוב הפונים ליישום התכנית הם דיירי בניין משותף. לעיתים קורה שרוב מוחלט של דיירי הבניין מעוניין ביישום התכנית, אולם ישנה התנגדות לכך מצד מספר מועט של דיירים, או אפילו דייר אחד.

      אמנם מספיקה הסכמה של 2/3 מדיירי הבניין לצורך ביצוע התכנית, אולם סירוב של אפילו דייר אחד יכולה לגרור התארכות בהליכים, ניתן לקבל היתר בנייה רק לאחר אישור של המפקח על הבתים המשותפים ולצורך בנייה על הגג נדרשת הסכמה מלאה של כלל הדיירים.

      כמו כן, במקרה שרוצים להרוס את כל הבניין ולבנות אחר במקומו, יש צורך בהסכמה מלאה של כלל הדיירים. לכן, במקרה כזה יש צורך להיעזר בעורך דין מקרקעין הבקיא בדרכים המשפטיות לפתרון הבעיה.

      סיכום

      במאמר זה עמדנו על עסקת מכר של דירה ונגענו בקצה המזלג בנושא של תמ"א 38.

      כמובן שישנם עוד סוגים רבים של עסקאות במקרקעין. עסקאות מעין אלו מצריכות ידע משפטי נרחב בנושא, כאשר על הכף עומדים סכומי כסף רבים וזכויות משפטיות שונות.

      לכן מומלץ בכל עסקה להיעזר בעורך דין מקרקעין מנוסה ומקצועי בתחום. כך תחסכו מעצמכם עוגמות נפש מיותרות.

      *אין בדברים המופיעים לעיל ובשאר התוכן באתר משפטיפ – Mishpatip כדי להחליף ייעוץ משפטי או חוות דעת משפטית. העושה שימוש בתוכן האתר, עושה זאת באחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-8053464 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף