Mishpatip_MainPic משפטיפ
Mishpatip_MainPic משפטיפ
פנייה לייעוץ אישי



    דיני משפחה – משפט הורים רבים

    עוד פעם זה קורה, אתה מכסה את הראש בכרית ולמרות החום הכבד ששורר בחדר, מתחפר עמוק יותר תחת השמיכה העבה. מנסה לא לשמוע את הקולות שחודרים לאוזנייך על אף הדלת הנעולה. אבא ואמא שוב רבים.

    דיני משפחה – משפט הורים רבים

    אתה מתאמץ מאוד לא לשמוע את הקולות, ערני לכל שינוי. דלת נטרקת, ברז נפתח, כוס מוגשת לשולחן. שקשוק מפתח בדלת, מישהו מהם לוקח הפסקה ויוצא לקחת אויר.

    אתה נושם לרווחה ואחרי רגע נדרך שוב. הקולות מתחדשים, נרגעים וחוזרים. אתה נרדם אל תוך הקולות.

    תוכן עניינים

    אף פעם זה לא נעים ובטח שלא קל או סימפטי, להיות עד למריבות בין ההורים. דיני משפחה האמונים בין היתר על קביעת היחסים שבין הורים לילדיהם, לא נותנים מענה לשאלה המלווה כמעט כל ילד בוגר וצעיר, מה עושים כשאבא ואמא רבים.

    בין דיני משפחה למדרגות הרבנות

    התפיסה של ילדים את מריבות ההורים היא לרוב חד משמעית. ילדים המושפעים ממערכות היחסים המוכרות להם בין חבריהם, רגילים כי מריבה היא פרי סיכסוך מתמשך או בעיה שאין לה פתרון ולרוב היא גוררת אחריה 'ברוגז' ארוך ומייאש.

    לכן מרבית הילדים בטוחים, ברגע שהם שומעים צלילי מריבה בין ההורים, כי הוריהם עומדים להתגרש, או לחילופין להיכנס למערכת יחסים עגמומית של מריבות וסיכסוכים. לנושאים האלה אגב מקדישים דיני משפחה, את רוב עיסוקם.

    ילדים יקרים, אתה יכולים להירגע. ההורים שלכם ממש לא הולכים להתגרש. מריבה היא ביטוי אנושי לכעסים, או חילוקי דעות, היכולים לנבוע ממגוון רחב של סיבות.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      משפחה היא תא מורכב עד מאוד המאגד בתוכו מגוון רחב מאוד של דעות, יצרים, רצונות ושאיפות שונות, של אנשים שונים.

      משמעותם של חיי משפחה היא להצליח לנהל מערכת שיתופית, למרות כל השונות הגדולה הזו שלרוב גם באה לידי ביטוי במרחב מחיה מצומצם מאוד, המתחלק בין כמה אנשים.

      מריבות הם חלק מכל מערכת אנושית. אומנם מריבות הבוגרים שונות לרוב ממריבות הילדים, אך בשונה מהן אין משמעותן שבירת כלים והפסקת המשחק.

      דיני משפחה – יש מי ששומר

      לדידם של דיני משפחה, המנסים להגן גם על נפשם של הילדים, אין זה נכון לחשוף ילד למריבות בין הוריו. אך הדבר נכון רק בחלקו.

      משום שילד שאינו ער לביטוי כל כך אנושי כמריבה, כפועל יוצא של חילוקי דעות, עלול לטעות באידיליה שאינה קיימת. אין כל פסול בחשיפת ילד למריבות בין ההורים כמובן בתנאי שהן מתנהלות בצורה מכובדת ועניינית.

      ההפך הוא הנכון. חשיפת הילד למריבה וכמובן לשלבי ההשלמה והמחילה החייבת לבוא לאחריה, יש בה כדי לתרום להתבגרותו של הילד, לסייע לו להבין כי מריבה היא חלק ממערכת זוגית וחברתית ולחנכו לחשיבות הפשרה והמחילה שלאחריה.

      במריבות המתרחשות על רקע תקיפה ואלימות הקדישו דיני משפחה סעיפים רבים ולצדו של הילד הנחשף למריבות הוריו, עומד החוק שיסייע לו בצרכיו.

      במריבות המתרחשות על רקע שכזה ניתן לפנות אל גורמים מוסמכים כגון מורה בבית הספר, מדריך בתנועת נוער, קרובי משפחה או אנשי סוד נוספים אחרים.

      אולם כל עוד אין המדובר במריבות על רקע שכזה, מה ניתן לעשות בכל זאת כשאבא ואמא רבים.

      אז ככה, בראש ובראשונה יש להבין כי זוהי זכותם המלאה להביע את רגשותיהם בדרך של מריבה וכי המריבה גם היא ביטוי לזוגיות ולאהבה.

      ניתן לעזוב את שטח המריבה עד יעבור זעם, להשתמש באטמי אוזניים – לא חייבים לשמוע הכל, אבל בעיקר לחשוב בצורה אופטימית, חיובית ורגועה.

      *אין בדברים המופיעים לעיל ובשאר התוכן באתר משפטיפ – Mishpatip כדי להחליף ייעוץ משפטי או חוות דעת משפטית. העושה שימוש בתוכן האתר, עושה זאת באחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-8053464 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף