Mishpatip_MainPic משפטיפ
Mishpatip_MainPic משפטיפ
פנייה לייעוץ אישי



    איך מתגרשים יפה

    גירושין הם בדרך כלל סיפור לא נעים עבור כל הצדדים. האם ניתן לסיים את הנישואין בצורה יפה? האם יש דבר כזה 'גירושין בטעם טוב'? במאמר הנוכחי ננסה לענות על השאלה.

    איך מתגרשים יפה

    תוכן עניינים

    לא חייבים להיגרר למערבולת של כעס ושנאה

    בני זוג שמתגרשים, בפרט במקרה שהם חיו ביחד כמה שנים, מצויים בתקופה לא קלה. הפרידה קשה, הרגשות גואים, ובקלות ניתן להישאב לתוך מערבולת של כעס ושנאה.

    לא מעט פעמים, בתקופה הזו, שגם ככה היא קשה, נכנסים יועצי אחיתופל לתמונה ומעודדים את בני הזוג להילחם אחד בשני ולהגיש תביעות על כל מה שרק אפשר. במקרים מסוימים זה מגיע עד כדי תלונות שווא של אחד מבני הזוג על רעהו.

    האם התנהלות זו היא מחויבת המציאות?

    התשובה שלי: בפירוש לא. לא חייבים להיגרר לכעס ושנאה. ניתן בהחלט להתגרש בצורה מכובדת ויפה, תוך שמירה על מלוא הזכויות של שני הצדדים. איך מתגרשים יפה:

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      הילדים סובלים מאד מהמלחמות בין ההורים

      כאשר יש לכם ילדים, חשוב עוד יותר לנסות להתגרש בצורה יפה. מחקרים רבים מראים כי הילדים סובלים מאד ממלחמות האגו בין ההורים המתגרשים, עד כדי הפרעות נפשיות והתנהגותיות של ממש.

      משום כך, כדאי לחשב 'שכר מצווה כנגד הפסדה', ולחשוב היטב – האם רווח כלכלי או ניצחון משפטי שווה את הנזק הנפשי שייגרם לילדים שאתם כל כך אוהבים.

      בכל מקרה, גם אם החלטתם להגיש תביעה משפטית כנגד הצד השני ולהילחם בו בכל הכוח, חשוב להקפיד שהוויכוחים והמריבות יתנהלו הרחק מאוזניהם של הילדים.

      להתגרש יפה זה לא אומר לוותר על הזכויות שלכם

      חשוב לי להדגיש: כשאני מדבר על האפשרות להתגרש בצורה יפה ומכובדת, אני לא מתכוון שעליכם לוותר על הזכויות שמגיעות לכם, אלא שניתן, על ידי הקשבה והכלה הדדית, להגיע לפתרון ראוי עבור כל הצדדים.

      בעצם לא מדובר כאן בוויתור; מדובר בבריאות הנפש שלכם ושל הילדים שלכם. הוויתור על המלחמות הוא בעצם רווח נקי עבור עצמכם וילדיכם בפרק הבא של חייכם.

      לפעמים זה גם עשוי להשתלם מבחינה כלכלית. הלא גם אם תחליטו לפתוח במלחמת חורמה כנגד הגרוש/ה – אין ערב לכך שתנצחו בה. בית המשפט עשוי, כמובן, לפסוק לטובת הצד השני, ותמצאו את עצמכם כשידיכם על התחתונה.

      בנוסף, גם אם נניח שבית המשפט יפסוק לבסוף לטובת הצד שלכם – זה עשוי לקחת הרבה מאד זמן. מה שמעלה את השאלה: האם הזמן שעובר וההוצאות המשפטיות בגין ההליכים השונים ושירותי עורך הדין שווים בנזק המלך.

      כדאי לשקול לפנות למגשר מקצועי

      במידה והחלטתם ללכת לכיוון של הידברות וגירושין ברוח טובה, כדאי לכם לשקול את האופציה של פנייה לגישור מקצועי. ישנם מגשרים מקצועיים שמתמחים בדיוק בתחום הזה, ויודעים היטב כיצד להקשיב לשני הצדדים, להכיל את הרגשות ולמצוא פתרון הוגן שישביע את רצון שני הצדדים.

      כמובן שלא תמיד ניתן להגיע לעמק השווה. ישנם מקרים בהם הפערים בין הצדדים גדולים מדי והמגשר לא יצליח למצוא פתרון שיהיה מקובל על שני הצדדים. אך אם חשוב לכם לסיים בצורה יפה – כדאי בהחלט לנסות גישור מקצועי.

      יש דבר כזה 'להתגרש בטעם טוב'

      בשורה התחתונה: לא כל מקרה גירושין חייב להסתיים בדם רע ובשנאה בין הצדדים. הרעים האהובים משכבר – לא חייבים להפוך לשונאים זה לזו.

      מהניסיון שלי, ניתן להתגבר על הרגשות הגואים, להיכנס למסלול של פשרה ולסיים ברוח טובה, ובמקרים מסוימים אפילו בידידות.

      *אין בדברים המופיעים לעיל ובשאר התוכן באתר משפטיפ – Mishpatip כדי להחליף ייעוץ משפטי או חוות דעת משפטית. העושה שימוש בתוכן האתר, עושה זאת באחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-8053464 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף