Mishpatip_MainPic משפטיפ
Mishpatip_MainPic משפטיפ
פנייה לייעוץ אישי



    תאונת אופנוע – משמעות נהיגה בלי ביטוח

    תאונת אופנוע – משמעות נהיגה בלי ביטוח

    תוכן עניינים

    נהיגה בלי ביטוח – תאונות אופנוע – מבוא

    בשל ריבוי תאונות האופנוע והפגיעות הקשות שהן מביאות עימן, חברות הביטוח לא בדיוק ששות לבטח רוכבי אופנוע מפני תאונות אופנוע. היה ובכל זאת מסכימות החברות לבטח, נאלץ רוכב האופנוע לשלם סכום יקר מכיסו עבור אותו ביטוח.

    הוכחת האשמה יכולה להקים פיצויים לרוכב ללא ביטוח

    1. ביטוח אופנוע זה עסק יקר – תאונות אופנוע הן מהתאונות הנפוצות אשר מתרחשות על כבישי ישראל. בעקבות השכיחות הגבוהה של תאונות האופנוע בארץ, חברות ביטוח רבות לא ששות לבטח את רוכבי האופנוע. הפתרון לבעיית ביטוח האופנועים נמצא בשיטת הפול.

    ואולם למרות שיטת הפול עלות הביטוח לאופנועים עדיין יקרה עד כדי כך שרוכבי אופנוע רבים מעדיפים לקחת את הסיכון ולא לבטח עצמם מפני תאונות אופנוע שפעמים רבות, מדובר בתאונות קטלניות ביותר אשר יכולות להוביל לפציעות קשות וכתוצאה מכך גם להוצאות כספיות גדולות.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      2. כיצד אפשר לזכות בפיצויים ללא ביטוח חובה במקרה של תאונת אופנוע – היה ורוכב אופנוע מבצע תאונת אופנוע ואין ברשותו ביטוח חובה, יכול רוכב האופנוע לקבל בכל זאת פיצויים, אם יוכיח הרוכב כי האשם בתאונה הוא הרכב אשר פגע בו.

      התביעה שתוגש תהיה נגד נהג הרכב אשר אותו מבקש רוכב האופנוע להאשים בתאונת אופנוע, ונגד חברת הביטוח של אותו נהג רכב שביטחה אותו בביטוח חובה. בשונה מתביעות פיצויים אחרות, התביעה שתוגש תהיה מבוססת על פקודת הנזיקין ולא על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, שהוא החוק אשר אמור להיות מופעל במקרה של תאונות אופנוע אשר קיים בה כיסוי ביטוחי מטעם חברות הביטוח.

      האם אפשר לצאת נשכר במקרה של אי תשלום ביטוח חובה

      1. רווח כספי – ישנו יתרון אחד מובהק בתביעה אשר מבוססת על פקודת הנזיקין. בניגוד לחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, בפקודת הנזיקין שמורה לשופט ההחלטה על גובה הפיצויים, בעוד שבחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים ישנה תקרת פיצויים אשר לשופט אסור לחרוג ממנה.

      כלומר אם מתקיים משפט והשופט מחליט על פיצוי שהוא גבוה מתקרת הפיצוי הקיימת בחוק הפיצויים לנפגעי תאונות הדרכים, יוצא שרוכב האופנוע יוצא נשכר מתאונת האופנוע מכיוון שהוא גם לא שילם ביטוח חובה וגם נהנה מפיצוי יותר גבוה בשל ההחלטה לתבוע על בסיס פקודת הנזיקין.

      2. לא למהר לבטל את ביטוח החובה – למרות זאת השופטים לא תמימים והם מכירים את החוק בדיוק כמו עורכי הדין ולקוחותיהם, ולכן הם לא ימהרו לפסוק על פי רחשי ליבם של התובעים. למעשה השופטים כנראה יפסקו את הפיצויים על פי לוק הפיצויים לנפגעי תאונות הדרכים מכיוון שלמרות התביעה הוגשה על בסיס פקודת הנזיקין, השופטים לא ירצו לתת פרס לאותו רוכב האופנוע אשר לא ביצע ביטוח חובה, ולכן יפסקו פיצויים צנועים יותר על בסיס חוק הפיצויים לנפגעי תאונות הדרכים.

      מקרים בהם בכל מקרה רוכב האופנוע לא יקבל פיצוי

      1. במקרה של רוכב אחר – היה ולרוכב ובעל האופנוע קיים ביטוח חובה אשר מכסה רק אותו ומישהו אחר רוכב על האופנוע שלו ומבצע תאונת אופנוע, בעל האופנוע לא יקבל פיצויים מחברת הביטוח למרות שהוא מבוטח בה.

      2. מקרים נוספים – רוכב אופנוע אשר גרם לתאונת אופנוע במזיד, או שהאופנוע שימש אותו לשם ביצוע פשע, גם לא יזכה לפיצויים למרות שהיה מבוטח.

      *אין בדברים המופיעים לעיל ובשאר התוכן באתר משפטיפ – Mishpatip כדי להחליף ייעוץ משפטי או חוות דעת משפטית. העושה שימוש בתוכן האתר, עושה זאת באחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-8053464 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף