Mishpatip_MainPic משפטיפ
Mishpatip_MainPic משפטיפ
פנייה לייעוץ אישי



    נהיגה בשכרות – כמה צריך לשתות

    עוגמת הנפש המתלווה לנהג אשר מורשע בנהיגה בשכרות לא נובעת רק מתקופת השלילה אשר נגזרת במהלך משפט תעבורה על הנהג אלא גם מהנזק הכספי אשר נלווה לתהליך.

    נהיגה בשכרות - כמה צריך לשתות

    מעבר לקנס הכספי המוטל על הנהג בעת ההרשעה, הנהג המורשע בנהיגה בשכרות צריך לשלם את שכר הטירחה לעורך דינו, שגם הוא נחשב להוצאה לא מבוטלת.

    תוכן עניינים

    גובה הקנס תלוי במכלול של דברים

    1. גובה הקנס + שכר טירחה – עבירה על נהיגה בשכרות טומנת בחובה הוצאות רבות. מעבר לקנס שהנהג החשוד בנהיגה בשכרות יצטרך לשלם על פי החלטת שופט, צריך לקחת בחשבון גם הוצאות על עורך דין שיגבה מין הסתם שכר טירחה. וכמובן אם תהיה שלילת רשיון, הנהג יצטרך להוציא כסף על נסיעה בתחבורה ציבורית שכן על רכבו הוא לא יוכל לנהוג לכל אורך תקופת השלילה.

    2. גובה הקנס כתלוי שופט – באשר לגובה הקנס שהשופטים מטילים על הנהגים החשודים בנהיגה בשכרות, ניתן לראות שהוא משתנה בין מקרה למקרה,ותלוי בנסיבות ובגורמים נוספים אשר מקיפים את הנהג. כמובן שגורם מכריע ועיקרי הוא מידת הרחמנות שהשופט או השופטת ניכן בה. שכן ישנם שופטים אשר שופטים תמיד לחומרה, ויש שופטים אשר מנסים להקל בנסיבות מסוימות.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      דוגמאות לגובה קנסות המוטלים על העבריינים

      1. קנס לעבריין כבד – בבית משפט השלום בקרית גת נידון נהג אשר ניתפס נוהג בשכרות לפסילה על תנאי למשך חמישה חודשים ושישה חודשים מאסר על תנאי. גובה הקנס עמד על כ2000 שקלים. יש לקחת בחשבון שותק הנהג עמד על כ10 שנים שבתוכם הוא הספיק לצבור לחובתו 18 הרשעות קודמות על עבירות תחבורתיות, כלומר מדובר כאן בעבריין תנועה סדרתי. רמת האלכוהול שנמצאה בדמו עלתה על פי שלוש מהמותר .

      2. מקרה נוסף – בעוד מקרה של עבריין תנועה סידרתי אשר נתפס על נהיגה בשכרות, נגזר עליו קנס של 2000 שקלים נוסף להתחייבות בסך 4000 שקלים למשל שלוש שנים, כל זאת לצד תקופת פסילה של 10 חודשים, ומאסר על תנאי של חמישה חודשים למשך שלוש שנים.

      העבריין נתפס כשבדמו ריכוז של פי שניים אלכוהול מהמותר על פי החוק. למרות שהנהג החשוד בנהיגה בשכרות היה עבריין תנועה סדרתי, זו הייתה הפעם הראשונה בה נתפס נוהג בשכרות.

      גם את עלות עורך הדין צריך לקחת בחשבון

      1. שכר טרחה – לרוב המחיר שיגבה עורך הדין מהנהג החשוד בנהיגה בשכרות, הוא פונקציה של מידת ההשקעה והזמן שמפנה עורך הדין על מנת לטפל בתיק. בנוסף אם נפלה החלטה לפנות לעורך דין בכיר ומוכר בתחום התעבורתי, יש להקפיד שתמורת המחיר הגבוה שמשולם לעורך הדין הבכיר, יזכה הנהג גם לטיפול על ידי אותו עורך דין, ולא על ידי עורך דין זוטר אחר העובד במשרדו, או מתמחה חסר ניסיון. אם כך יהיה הדבר עדיף לפנות לעורך דין זול יותר ופחות מוכר אשר יגיש את אותו שירות במחיר פחות.

      2. מעבר לשכר הטירחה – בנוסף למחיר יש להתחשב בגורמים נוספים כמו מידת הכימיה הקיימת בין הנהג החשוד בנהיגה בשכרות, לבין עורך הדין המועמד לייצג אותו.

      יש להיזהר מעורכי דין אשר מבטיחים הבטחות שווא, ומתחייבים מראש בפני הלקוח על תוצאות המשפט שיתקיים. וכאמור יש להתעקש על כך שעורך הדין אשר איתו הנהג נפגש לראשונה ומציג בפניו את הסיפור, הוא גם עורך הדין אשר ילווה את הנהג לכל אורך התיק, וייצג אותו בבית המשפט.

      *אין בדברים המופיעים לעיל ובשאר התוכן באתר משפטיפ – Mishpatip כדי להחליף ייעוץ משפטי או חוות דעת משפטית. העושה שימוש בתוכן האתר, עושה זאת באחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-8053464 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף