Mishpatip_MainPic משפטיפ
Mishpatip_MainPic משפטיפ
פנייה לייעוץ אישי



    מדוע בני זוג רבים מגיעים למסקנה שהם רוצים להתגרש?

    החברה המודרנית מסתכלת תמיד קדימה ואינה מסתפקת במה שקיים ולו לרגע אחד. בין אם מדובר במקום עבודה, במוצרים שונים או בזוגיות, העידן בו אנו חיים, מעודד אותנו לחשיבה מתמדת, כי מה שיש לנו, אינו מספיק.

    מדוע בני זוג רבים מגיעים למסקנה שהם רוצים להתגרש?

    במובנים של קריירה וקידום מקצועי, תפיסה זו היא חיובית למדי, משום שהיא מעודדת המשך לימודים גבוהים, אשר יובילו לעלייה ברמת ההכנסה. אולם, כאשר תפיסה זו, חודרת גם אל חיי הזוגיות, היא מובילה בני זוג רבים למסקנה שהם רוצים להתגרש.

    תוכן עניינים

    אין ספק כי ישנה חשיבות רבה לכך שהליך הגירושין, אינו נתפס כדבר חריג, אך עם זאת, ישנה תחושה כי זוגות רבים מחליטים להיפרד, מהר מדי.

    * זקוק להכוונה משפטית בדיני משפחה? ללא עלות – שאל שאלתך בפורום משפטי: פורום דיני משפחה

    התפיסה החברתית הנוהרת לגירושין, הפכה לסיבה נוספת מדוע אנשים מתגרשים, זאת לצד הגורמים המרכזיים לגירושין: קשיים כלכליים ובגידה.

    לא פעם, מחליט בן זוג כי הוא רוצה להתגרש, לא בשל כך כי חיי הנישואין שלו אינם טובים, כמו יותר בשל הסקרנות למערכת יחסים חדשה, אשר תהפוך אותו למאושר יותר. הנהירה לגירושין המקובלת כל כך, בחברה שלנו, גורמת לרבים להיפרד, ללא בדיקה אמיתית של חיי הנישואין שלהם.

    מדוע בן זוג רוצה להתגרש?

    בעבר, היה ברור כי בני זוג שהחליטו להתגרש, עשו זאת בשל קשיים ומחלוקות, אשר לא ניתן להתגבר עליהם. הליכי גירושין, לא היו שכיחים כל כך, כפי שהם היום וטרם ההחלטה להתגרש, היה כל בן זוג שוקל היטב האם הוא באמת רוצה להתגרש.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      קושי כלכלי ובגידה, נותרו גם היום, הסיבות המרכזיות לגירושין, אך לאלו נוספה התפיסה החברתית החדשה, אשר מעודדת גירושין וגורמת לבני זוג למהר להליך גירושין, ללא שבחנו באמת את האפשרות להישאר יחד.

      ככל שיותר זוגות מתגרשים, כך מתגבשת התפיסה, בקרב זוגות רבים, כי גירושין הוא הפתרון הטוב ביותר עבורם ועל כן, הם אינם נותנים סיכוי אמיתי למערכת הנישואין.

      אין ספק כי במקרים רבים, הרצון להתגרש הוא כנה ומבוסס ונובע ממשבר משמעותי של בגידה או קושי כלכלי.

      בגידה של אחד מבני הזוג, או שניהם, מובילה חלק נכבד מן הזוגות, להתגרש, היות שהאמון נשבר ובנייתו מחדש, איננה תמיד אפשרית. כמו כן, משבר כלכלי מוביל, במרבית המקרים למתח גדול בין בני הזוג, היות שכל אחד מהם נמצא בלחץ נוראי והם מתקשים לתקשר בצורה טובה.

      כאשר אחד מבני הזוג רוצה להתגרש, או כאשר ישנה החלטה משותפת להיפרד, חשוב מאוד לעשות כל שניתן, כדי לסיים את מערכת הנישואין, בצורה מכובדת. הדבר יחסוך עלויות כספיות מיותרות ובעיקר, יטיב עם הילדים.

      למה חשוב לדעת איך להתגרש?

      כאמור מעלה, ישנן למעשה שלוש סיבות מרכזיות לגירושין. קשיים כלכליים ובגידה, היו מאז ומעולם, סיבות מרכזיות לגירושין, כאשר אליהן נוספה סיבה נוספת והיא התפיסה החברתית הרווחת כיום, כי גירושין הוא הפתרון כאשר ישנן בעיות בזוגיות.

      תהא סיבת הגירושין, אשר תהא, אם בני הזוג, רוצים לעבור את הליך הגירושין בצורה מכובדת, עליהם לדעת איך להתגרש.

      מדוע חשוב כל כך לדעת איך להתגרש?

      1. מניעת משבר נפשי : פרידה של בני זוג, אף אם היא הדדית, כרוכה במשבר נפשי מסוים אך לשם מניעת משבר חמור, אשר יוביל לתופעות כמו דיכאון, חשוב לדעת איך להתגרש, מבלי לפגוע זה בזו.
      1. טובת הילדים : כאשר לבני הזוג יש ילדים משותפים, טובת הילדים מחייבת לדעת איך להתגרש נכון, כדי לא לפגוע בהם. עצם עזיבתו של אחד ההורים, את הבית, מקשה על הילדים מאוד ולכן, ככל שישכילו בני הזוג לנהוג אחד כלפי השנייה, בכבוד, כך ימנעו מן הילדים תחושות קשות.
      1. חיסכון כלכלי : בין אם אחד מבני הזוג רוצה להתגרש ובין אם שני בני הזוג, יכול הליך הגירושין, להיות מעמסה כלכלית, אם לא יודעים איך להתגרש. עריכת הסכם גירושין היא הדרך הטובה ביותר לחסוך בזמן בערכאות השיפוטיות ובשכר טרחה גבוה לעורכי דין.

      האם גירושין הוא הפתרון?

      בעידן בו אנו חיים, גדל אחוז הגירושין, בצורה יוצאת דופן. עובדה זו מעלה את השאלה, האם גירושין הוא באמת הפתרון הטוב ביותר, כאשר ישנן בעיות בזוגיות.

      מחד, היה מתבקש לומר כי אם זוגות רבים כל כך, בוחרים להתגרש, הרי שזהו הפתרון המוצלח ביותר. כאשר מתעוררים קשיים, מחליט בן זוג כי הוא רוצה להתגרש, ופונה לדרך חדשה.

      מאידך, ניתן לטעון כי העלייה באחוז הגירושין, מעידה על חוסר סבלנות של בני זוג, לפתור את הבעיות ביניהם ונובעת למעשה, מן הנהירה החברתית הבולטת אל בית הדין הרבני. החיים המודרניים, מעודדים ריצה קדימה בכל תחומי החיים ולכן, לעיתים, כאשר בעל רוצה להתגרש, או אישה רוצה להתגרש, הם אינם מביטים אחד בשנייה, אלא רק קדימה, אל עתיד אחר.

      בני זוג רוצים להתגרש, בדרך כלל, משתי סיבות מרכזיות: קשיים כלכליים ו/או בגידה. יש הטוענים כי העלייה באחוז המתגרשים, נובעת מן התפיסה החברתית המעודדת גירושין, במקום ניסיון לפתור את הבעיות בחיי הנישואין. כאשר בן זוג רוצה להתגרש, או בת זוג רוצה להתגרש, כדאי לתת את הדעת על איך להתגרש, בכדי להימנע ממשבר נפשי שלהם או של הילדים.

      *אין בדברים המופיעים לעיל ובשאר התוכן באתר משפטיפ – Mishpatip כדי להחליף ייעוץ משפטי או חוות דעת משפטית. העושה שימוש בתוכן האתר, עושה זאת באחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-8053464 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף