Mishpatip_MainPic משפטיפ
Mishpatip_MainPic משפטיפ
פנייה לייעוץ אישי



    השלכות של רשלנות רפואית בהריון

    מטפל אשר מתרשל במתן טיפול רפואי, עלול לגרום למטופל לנזק פיזי חמור ביותר, לעיתים כזה שאינו בר תיקון. במקרים של רשלנות רפואית בהריון, ההשלכות יכולות להיות טרגיות ביותר.

    השלכות של רשלנות רפואית בהריון

    רשלנות במעקב הרפואי של אישה בהריון, ביצוע בדיקות בחוסר מיומנות, אבחון מאוחר וכיו"ב, עלולים לפגוע בבריאות האישה ולגרום למומים בעובר, לפגוע בתפקודו המוטורי ובמקרים חמורים ביותר, אף למותו של העובר.

    תוכן עניינים

    עורכי דין בישראל, המתמחים ברשלנות רפואית, מטפלים גם במקרים של הולדה בעוולה. זהו מצב שבו נטען כי לולא רשלנות הרופא לאבחן בעיה רפואית בעובר, היו בוחרים ההורים, שלא להביאו לעולם.

    מדובר במקרים טרגיים ביותר, בהם סובל הילד ממומים קשים כל כך, אשר אינם מאפשרים לו לחיות חיים עצמאיים ולמעשה, מונעים ממנו ליהנות מחייו.

    ההשלכות של רשלנות רפואית בהריון

    רשלנות רפואית בהריון, מתרחשת בנסיבות שונות וגורמת לסוגים שונים של נזקים. הטיפול הרשלני, עלול לגרום לנזק לאם ו/או לעובר.

    למשל, במקרה שבו לא אובחנה בזמן רעלת היריון, עלול להיגרם נזק חמור מאוד הן לאם והן לעובר.

    כאשר הרופא המטפל, אינו מאבחן כי העובר סובל מבעיה רפואית, עלול העובר למות במהלך ההריון או להיוולד עם מום קשה, אשר יפגע באופן משמעותי מאוד ביכולתו לתפקד באופן עצמאי.

    מלבד מותו של העובר, כתוצאה מרשלנות רפואית במהלך ההריון, ישנו מצב טרגי נוסף, הנקרא הולדה בעוולה.

    עורכי דין בישראל, המטפלים בתיקי רשלנות רפואית, מייצגים הורים התובעים בגין עילה זו. הולדה בעוולה הוא מצב שבו לא אובחנה בעיה רפואית אצל העובר ועל כן, נולד העובר עם מחלה קשה מאוד או עם מום חמור.

    טענה של הולדה בעוולה משמעותה כי טוב לילד מותו מחייו. כלומר, מדובר במצבים קיצוניים מאוד, בהם סבלו של הילד כל כך גדול, עד כי הוריו טוענים כי חייו אינם חיים. בתביעות אלו, יש להוכיח כי לו ידעו ההורים על הבעיה הרפואית, היו בוחרים שלא להמשיך את ההיריון.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      שלבים בהגשת תביעת רשלנות רפואית

      תביעת רשלנות רפואית, יש להגיש באמצעות עורכי דין בישראל, המתמחים בתחום זה. ישנם מספר שלבים לתביעה:

      1. פנייה לעורך דין לרשלנות רפואית: איתור עורך דין מומחה לטיפול בתביעה. כאשר מדובר על רשלנות רפואית בהריון, רצוי לפנות למשרד המומחה בסוג התביעות הספציפי הזה.

      2. קבלת חוות דעת מומחה: עורך הדין פונה למומחה רפואי, אשר יכתוב את חוות הדעת. בתביעות בגין רשלנות רפואית בהריון, יפנה עורך הדין למומחה לרפואת נשים.

      3. הגשת כתב התביעה: כתב התביעה יוגש לבית המשפט המוסמך.

      4. פשרה או קבלת פסק דין: קבלת הפיצוי יכולה להיעשות בדרך של פשרה, כאשר הנתבע מוכן לשלם סכום מסוים לסגירת התיק, או שהצדדים מנהלים את ההליך עד לקבלת פסק דין.

      האם ניתן למנוע?

      ההשלכות של טיפול רשלני במהלך ההריון, הן חמורות מאוד ולעיתים, אף טרגיות. חייה של האם וחייו של העובר, נמצאים בסכנה, כאשר הטיפול הרפואי שניתן איננו עומד בסטנדרט הטיפול הסביר.

      האם ניתן למנוע רשלנות רפואית בהריון? ניתן ללא ספק, להקטין את הסיכוי לתרחיש זה:

      1. בחירת הרופא המטפל: יש לבחור רופא מומחה בעל מוניטין מקצועי טוב.

      2. הקפדה על מעקב ודיווח: אישה בהריון מוכרחה להיות במעקב רפואי צמוד. חשוב להגיע לכל בדיקה שנקבעה ולדווח לרופא המטפל, על כל שינוי במצב הרפואי, למשל, סימפטומים חדשים שהופיעו.

      3. לשאול ולבדוק: אין לקחת את החלטות הרופא וקביעותיו כמובנים מאליהם. חשוב לשאול, לברר ולבדוק. אם יש צורך בקבלת חוות דעת נוספת, יש לעשות זאת.

      ההשלכות של רשלנות רפואית בהריון, הן חמורות מאוד ולעיתים, טיפול רפואי רשלני בהריון, מסתיים בטרגדיה. ניתן לצמצם משמעותית את הסיכוי לתרחיש זה, על ידי בחירה זהירה של הרופא, הקפדה על המעקב הרפואי והפניית שאלות למטפל.

      *אין בדברים המופיעים לעיל ובשאר התוכן באתר משפטיפ – Mishpatip כדי להחליף ייעוץ משפטי או חוות דעת משפטית. העושה שימוש בתוכן האתר, עושה זאת באחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-8053464 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף