Mishpatip_MainPic משפטיפ
Mishpatip_MainPic משפטיפ
פנייה לייעוץ אישי



    דיני משפחה – משפט מזונות ילדים

    שקל היא לא תראה ממני, גם אני אלך לכלא היא לא תקבל ממני גרוש. לא היא ולא הילדים שלה. 

    דיני משפחה – משפט מזונות ילדים

    פרוטה שחוקה הם לא יצליחו להוציא מהכיס שלי. אני אנקום בה, אני אראה לה מי אני. היא תשלם כל החיים היא תזכור אותי. אני לא אתן שקל מצידי שגם הילדים ימותו ברעב.

    תוכן עניינים

    גירושין לפי חוק דיני משפחה

    דיני משפחה הקובעים גם את מוסד האישות בישראל, הכולל בכנפיו גם את חוקי הנישואין והגירושין קובעים כי נישואין, כמו גם חלילה גירושין, יערכו על פי הדת והמסורת היהודית.

    האישה מתקדשת בין היתר בשטר כתובה, השואב את כוחו מהעבר הרחוק, בו היה הגבר המפרנס העיקרי בבית. שטר הכתובה בא להבטיח כי במקרה של גירושין, לא יפגע מצבה הכלכלי של האישה וכי קיומה יובטח.

    החתן החותם על הכתובה, קובע בחתימתו סכום כסף או שווי סכום מסוים אשר במקרה של גירושין יועבר לחזקתה של אישתו באופן מיידי.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      חוקי המשפט העברי, כמו גם דיני משפחה, אוכפים את החוק הזה נאמנה וכבר נודעו בעבר מקרים לא מעטים בהם נשים דרשו את סכום הכתובה, או את שווי הכסף המצוין בה והגברים חויבו להעביר להם את מלוא הערך שהובטח להן, וכבר קרו גם במקרים משעשעים בהם העביר החתן לכלה עדר כבשים שלם שהבטיח לה מעל גבי הכתובה.

      ואולם, החוק היודע לאכוף בצורה כה מיטבית את דיני הכתובה נשאר חסר אונים אל מול אותם הגברים אשר מסרבים, ביצר נקמה מושחת, לסייע לגרושותיהם בכספי המזונות. אשר גם הם כמו סכום הכתובה מחויבים על פי חוק.

      על פי החוק, האישה זכאית לקבלת מזונות מבעלה, כל עוד הם נשואים על פי חוק. אין כמובן הכוונה למזונות במובן הקולינרי של המילה, אלא הכוונה לכלכלתה של האישה וילדיה במובן כיסוי כל צרכיהם הפיזיים.

      החל מסיוע בקורת גג ורכישת מוצרי מזון ועד למימון תחומי תרבות והשכלה. אם חלילה התגרש הזוג, מחויב הבעל בהמשך תשלומי המזונות לאישתו לשעבר וילדיו.

      גירושין לרוב כוללים פתיחת תיק גירושין בו נבדק גם נושא המזונות ובהמשך התהליך נקבע גם הסכום אשר על הבעל להעביר לאישתו מדי חודש או בכל תקופה אחרת שתיקבע בין הצדדים ובהסכמת המחוקק.

      הבעל חייב בתשלומי המזנות לאישתו, עד שיגיעו ילדיו לגיל שמונה עשרה שנים ופיגור בתשלומי המזונות גורר לרוב הליכים משפטיים נגד הבעל הסורר.

      יש דיני משפחה אבל אין דיין

      גירושין זה ענין קשה לשני הצדדים, בפרט אם מעורבים בכך גם ילדים. כל פרידה מתרחשת לצלילי אקורד צורם, שלעיתים מצליח להקצין את עצמו וגורם למצב בו שני הצדדים מתבצרים בעמדותיהם ועושים כל שלאל ידם למרר האחד את חיי השני, תוך שהם לא בוחלים באף אמצעי להגשמת יצר הנקמה המפעם בהם, עושים שימוש גם בילדיהם ככלי מלחמה וניגוח ועוברים בצורה גסה על כל סעיפי דיני משפחה.

      מתן מזונות הוא אחד מכלי המלחמה בהם נוטים הגברים לעשות שימוש על מנת למרר את חיי גרושותיהם. החוק השואב את כוחו מתוקף דיני משפחה אינו יכול לנקמת הגברים ונשים רבות מוצאות עצמן חסרי אונים, אל מול מאוייו הנקמניים של הבעל.

      גברים רבים רואים במעשיהם עוצמה ויקר וגאים בכך שהם כביכול עומדים על שלהם. אולם אין בכך כל גדולה. להפך, בכך מתבטאת חולשתם של הגברים הקטנוניים. שימוש במזונות ככלי ניגוח, זה לא גברי וזה לא עובד. היה חכם ולא צודק.

      *אין בדברים המופיעים לעיל ובשאר התוכן באתר משפטיפ – Mishpatip כדי להחליף ייעוץ משפטי או חוות דעת משפטית. העושה שימוש בתוכן האתר, עושה זאת באחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-8053464 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף