Mishpatip_MainPic משפטיפ
Mishpatip_MainPic משפטיפ
פנייה לייעוץ אישי



    איך בוחרים עורך דין בישראל שלנו

    כדי לבחור משרד עורכי דין בישראל יש להכיר מספר שיקולים מרכזיים. במאמר הבא נסביר מה הם ההבדלים בין עורכי דין במקומות שונים בעולם וכיצד הם באים לידי ביטוי.

    איך בוחרים עורך דין בישראל שלנו

    הקביעה האומרת כי ישנם הבדלים משמעותיים בין עורכי דין בישראל לבין עורכי דין במקומות אחרים בעולם מתבססת על מספר עקרונות:

    תוכן עניינים

    1. היקף העבודה המשפטית – מטבע הדברים, ישראל היא מדינה מערבית יחסית קטנה ולכן גם היקף הפעילות המשפטית בהתאם. במילים אחרות, בישראל יש אמנם תאגידי ענק המייצרים עבודה משפטית עצומה, חוקי רגולציה המחייבים מעורבות של משפטנים ואנשי מקצוע איכותיים בתחומים הרבים הנעזרים בשירותיו של משרד עורכי דין, אך בסופו של דבר ההיצע גדול מהביקוש.

    2. הקרבה הגיאוגרפית – בארצות הברית לדוגמא נהנים האזרחים רק משירותיו של משרד עורכי דין הממוקם בסמוך אליהם. המשמעות היא שישנו פיזור גדול של משרדים, ובכל מדינה בולטים מספר עורכי דין מוכשרים ומבוקשים יותר. לעומת זאת, בישראל רוב המשרדים ממוקמים באזור המרכז. ישנם כמובן משרדי עורכי דין נהדרים גם בערים אחרות, אך הנתונים היבשים מצביעים על כך שמספרם הגדול ביותר של עורכי דין בישראל נמצא בתל אביב וסביבתה.

    3. תקופת ההכשרה והלימודים – ברמה העקרונית ישנם מאפיינים דומים רבים בין הכשרה של עורכי דין בישראל לבין עורכי דין במדינות אחרות. יחד עם זאת, אין ספק כי לתקופת הלימודים, אורך ההשתלמות והניסיון של המרצים במכללות ובאוניברסיטאות אכן מייצרים הבדלים מסוימים.

    כך תגדירו את המטרה בעת בחירת משרד עורכי דין

    על מנת לבחור משרד עורכי דין בישראל שלנו יש להתחיל מהגדרת המטרות.

    בשלב הראשון הלקוח צריך להבין מדוע הוא פונה אל עורך דין: האם הוא זקוק לשירותיו של עורך דין פלילי, האם הוא מעוניין בתחום האזרחי או שאולי מדובר על ייעוץ בלבד.

    בנוסף, יש להבחין בין משרד עורכי דין המתמחה בלקוחות פרטיים לבין משרדים המתמחים בעבודה מול חברות. לכל אחד מהמשרדים יש יתרונות וחסרונות אחרים, הרלוונטיים לכל לקוח בצורה שונה.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      כיצד מסננים בין עורכי דין שונים?

      לאחר שהלקוח מבין איזה שירות הוא מחפש מאותו משרד עורכי דין עליו לבצע סקר שוק. ניתן לעשות זאת באמצעות אתרי אינטרנט ייעודיים המציעים מידע מלא על עורכי דין בישראל, להיעזר בלשכת עורכי הדין עצמה או אפילו לברר עם חברים ובני משפחה. לא מומלץ לוותר על פגישת היכרות עם משרד עורכי דין, וזאת על מנת לבחון את הדינאמיקה האישית בין הלקוח לבין נותן השירות.

      האם לבחור עורך דין על פי שכר הטרחה שהוא גובה?

      מבחינת כלכלית, הדרך הנכונה לבחור משרד עורכי דין בישראל היא לשמור על מסגרת תקציב הגיונית.

      כמובן ששכר הטרחה הוא לא הגורם החשוב ביותר בשירותיהם של עורכי דין בישראל, אך לעיתים הוא מהווה שיקול משמעותי. שכר הטרחה נקבע על פי תחום ההתמחות של המשרד, הוותק של עורך הדין וההצלחה בתיקים קודמים.

      יש לבחור עורך דין המציע את שירותיו במחיר המתאים ליכולת הכלכלית, אך מצד שני לא לוותר על הניסיון, האמינות והמקצועיות. המתכון הנכון לעשות זאת הוא להתייעץ עם מספר עורכי דין ולבדוק כיצד באים לידי ביטוי ההבדלים ביניהם.

      עורכי דין נמדדים בתוצאות

      לסיכום, בחירת משרד עורכי דין בצורה הנכונה מורכבת משיקולים שונים. כדאי לקחת אותם בחשבון ולזכור כי מדובר על החלטה חשובה. כמו בתחומים אחרים, גם בעת בחירת עורכי דין עומדים לעיתים הלקוחות מול דילמות מעורבות.

      בישראל ובכל מקום אחר בעולם בוחרים עורך דין לפי היכולת האישית שלו ולפי האופן בו הוא עשוי לתרום. כל עורך דין נמדד בתוצאות, אשר צריכות להיות לשביעות רצונו המלאה של הלקוח.

      *אין בדברים המופיעים לעיל ובשאר התוכן באתר משפטיפ – Mishpatip כדי להחליף ייעוץ משפטי או חוות דעת משפטית. העושה שימוש בתוכן האתר, עושה זאת באחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-8053464 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף